Afleveringen
In de 6-delige documentaireserie “Het Nieuwe Winkelen” volgen we de ontwikkelingen en verbouwingen van winkelcentrum Leidsenhage tot Mall of the Netherlands.
Leidsenhage (straks ‘Mall of the Netherlands’) ondergaat momenteel een uitgebreide transformatie, waarbij wordt ingespeeld op alle actuele trends en ontwikkelingen in de retail. Het wordt een uniek, volledig overdekt winkelcentrum van 116.000 m² met een viersterren serviceniveau waar een dagje uit centraal staat. Compleet anders dan de andere winkelcentra in Nederland, mede door de komst van flagshipstores waarin retailers de beleving van hun merk centraal stellen, de hoogwaardige architectuur, onderscheidende horecagelegenheden, een designer gallery voor de hipste merken, bijzondere (merk)evenementen, een grote bioscoop en de aanwezigheid van een naastgelegen park met waterpartij. Alles staat in het teken van een duidelijke boodschap: laat je verrassen, vermaken en inspireren.
Documentaireserie
In de 6-delige documentaireserie “HET NIEUWE WINKELEN, van Leidsenhage naar Mall of the Netherlands“ volgt TV West de ontwikkelingen en verbouwingen van winkelcentrum Leidsenhage tot Mall of the Netherlands. Niets lijkt te gek in Leidsenhage en dat is best opmerkelijk in een tijd van neergang in de Retail sector en steeds meer leegstand van winkels. Het is een tijd van grote veranderingen en veel vragen in winkelend Nederland.
Is het online kopen de vijand van de fysieke winkels geworden? Wordt het een grote showroom voor online te bestellen producten? Wat gebeurt er met kleinere winkelcentra in de regio en wat is de rol van het winkelen in de grotere steden in de omgeving zoals Den Haag en Leiden?
Vanaf woensdag 9 november op TV West, 6 weken lang de grootste hobby van Nederland, winkelen.