In het Veur theater in Leidschendam kwamen bijna 100 winkeliers van Leidsenhage bijeen voor een inspirerende avond. In het licht van de vernieuwing van Leidsenhage draait het niet alleen om nieuwe winkels en nieuwe architectuur, ook van de winkeliers en hun personeel wordt veel verwacht om de vernieuwing letterlijk een gezicht te geven. Na een korte update van de laatste stand van zaken betreffende de herontwikkeling van het winkelcentrum werden zij met een cabareteske ‘Power Speech’ geïnspireerd door gastspreker Andre Troost, zelfbenoemd ‘klantengek’ en ‘mystery shopper’.
De winkeliers kregen uitleg over waar klanten vandaag de dag gevoelig voor zijn . Andre Troost gebruikte hiervoor herkenbare voorbeelden die hij voorafgaand tijdens anonieme winkelbezoeken had verzameld. Het belangrijkste product in de winkel is niet een iMac of een brood maar de winkelier zelf. Iets wat het internet nooit zal kunnen bieden. De winkelier kan contact leggen met de klant en aanvoelen wat de behoefte is. Het gaat om de verbinding. Het oude winkelen is weer het nieuwe winkelen was de boodschap. De winkelier moet achter de balie vandaan komen en contact leggen. De klant is tegenwoordig geen koning maar meer ‘een goede kennis’, waarmee je op een persoonlijke toon een gesprek voert, die goed geholpen de deur weer uitloopt én terugkomt! Achteraf werd er nog gezellig nagepraat met een hapje en een drankje.